Veelgestelde vragen

/ Veelgestelde vragen

Vragen over het bezorgproces

Jazeker! Als je voor 13:00 uur bloemen bestelt, worden ze dezelfde dag nog bezorgd. Helaas kunnen we je op dit moment nog niet van een track&trace code voorzien.

Het bezorgmoment is afhankelijk van de route van onze bezorger. Het is dus niet mogelijk om een tijdstip of dagdeel uit te kiezen. Ben jij of de ontvanger van de bos niet thuis op het moment van bezorging? Dan proberen we het dezelfde dag opnieuw. Lukt het ons niet om jou of de ontvanger thuis te treffen, dan leveren we de bloemen bij één van de buren af en wordt er een briefje in de brievenbus achtergelaten met daarop het adres waar de bloemen zijn geleverd.

Wij bezorgen van maandag tot en met zaterdag

De bezorgkosten zijn € 4,95 inclusief BTW voor postcodes in de stad

De bezorgkosten zijn € 7,95 inclusief BTW voor postcodes buiten de stad

Bekijk hier de kosten per postcodegebied

Dat hangt af van de regio waarin je de bloemen bestelt. Meestal wordt in én rond de betreffende stad bezorgd. In het bestelscherm wordt gevraagd om je postcode, waarna je te zien krijgt of de bloemen wel/niet bij jou of een ontvanger bezorgd kunnen worden.

Bloemen Bezorgen werkt in elke stad met een vaste bloemist. Zodra je order is ontvangen, zorgt de bloemist voor het gereed maken en het bezorgen van het boeket.

Je ontvangt altijd een herinnering van ons op de dag van bezorging. Geef je de bloemen cadeau? Dan denken we dat je ook nog eens een heel blij bedankje krijgt van de ontvanger.

Ja, dit is mogelijk. Geef tijdens de bestelprocedure bij ‘opmerkingen’ aan dat het om een bedrijf of ziekenhuis gaat en waar de bloemen precies bezorgd moeten worden. De bezorgers zorgen vervolgens dat de bloemen op de juiste plek terechtkomen.

We vervoeren de bloemen in folie, maar uiteraard op zo’n manier dat ze veilig en heel bij jou aankomen. Als het regent, nemen we extra maatregelen en werken we met een plastic verpakking.

Vragen over het bestelproces

Bloemen bestellen bij Bloemen Bezorgen is heel eenvoudig.

Stap 1: Kies het boeket dat je wilt bestellen.
Stap 2: Vul je postcode in, zodat we de juiste bloemist en bezorgregio kunnen selecteren.
Stap 2: Kies het boeketformaat dat je wilt. Vaak kun je kiezen uit klein, middel of groot. Je ziet dan de bijpassende foto en het bijbehorende bedrag.
Stap 3: Als je de keuze hebt gemaakt, klik je vervolgens op ‘in winkelmand’.
Stap 4: Je kunt kiezen of je jouw bestelling wilt ophalen of wilt laten bezorgen. Vervolgens klik je op ‘verder met afrekenen’.
Stap 5: Afrekenen. In dit scherm vul je alle benodigde gegevens in om de bestelling te kunnen voltooien. Ook kun je het verschuldigde bedrag betalen. Je kunt via iDEAL betalen, maar wij accepteren ook PayPal, Mastercard, Visa en Maestro. De bevestiging van de bestelling volgt via e-mail.
Stap 6: De bloemen worden op het door jouw gewenste tijdstip en locatie geleverd (of je kunt ze op de afgesproken tijd ophalen).

Bij Bloemen Bezorgen nemen wij jouw privacy serieus. We gebruiken je gegevens alleen om de bestelling te kunnen bezorgen. De gegevens worden niet verstrekt aan derden. Wil je hier meer over weten? Bekijk dan ons privacybeleid.

Uiteraard krijg je een bevestiging van je bestelling. Die ontvang je op het door jou opgegeven e-mailadres wanneer je bloemen bestelt.

Jazeker, er is een wettelijke garantie van kracht. Dat betekent dat een product in redelijke mate aan de verwachting van de consument moet voldoen. Toch kun je een vers product zoals bloemen niet zomaar retour sturen. Gelukkig hoef jij je daar geen zorgen over te maken, want wij geven zelf een 7-dagen versgarantie. Deze garantie doet echter niks af aan de wettelijke garantie, zoals hier beschreven. Heb je geen volle week van je bloemen kunnen genieten? Laat het ons dan vooral weten. Als je je bloemen goed verzorgt, ze in een schone vaas zet en een beetje liefde geeft, bloeien ze meestal nog veel langer!

Ja, dat is mogelijk. Wanneer je bij de optie ‘kaarttekst’ niets invult, wordt het boeket anoniem verstuurd. Je naam en adresgegevens worden niet op de bos gezet.

Dat kan, maar geef je wijzigingen wel zo snel mogelijk aan ons door. Voor je het weet is de bezorger al onderweg. Geef je wijzigingen altijd telefonisch door. Je vindt het telefoonnummer van de bloemist bij jou in de buurt op de contactpagina.

Dat kan, maar geef je wijzigingen of annulering wel zo snel mogelijk aan ons door. Voor je het weet is de bezorger al onderweg. Geef je wijziging of annulering altijd telefonisch door. Je vindt het telefoonnummer van de bloemist bij jou in de buurt op de contactpagina.

Ben je op zoek naar een uniek boeket of een bos vol met jouw lievelingsbloemen? Geen probleem, de bloemisten maken graag een boeket klaar speciaal voor jou. Neem dan contact op met de bloemist bij jou in de buurt. Je vindt alle contactgegevens hier.

Ja, dit is mogelijk in overleg. Neem hiervoor contact op met de de bloemist bij wie je hebt besteld.

Ja, dit is mogelijk. Navigeer in het menu van de website naar ‘rouwboeketten’ (HYPERLINK) en maak een keuze uit de selectie. Wij bezorgen rouwboeketten op alle locaties: in het rouwcentrum, kerk, crematoria of aan huis.

Vragen over onze bloemen

Onze bloemisten gaan elke ochtend naar de bloemenveiling. Daar worden ‘s ochtends vroeg de mooiste en meest verse bloemen verkocht. De bloemisten maken een zorgvuldige selectie, die vervolgens naar de bloemenwinkel of kiosk wordt gebracht. Alle bloemisten werken voornamelijk met (seizoens)bloemen uit Nederland.

Je bloemen krijgen graag een extra boost. Maar om het je gemakkelijk te maken, krijg je altijd voeding bij je bos. Snijd de stelen van je bloemen na ontvangst schuin af (zo kunnen ze extra water en voeding opnemen), zet ze in een schone vaas en voeg de voeding aan het water toe. Daar worden je bloemen zeker weten blij van!

De bloemisten doen er alles aan om het boeket hetzelfde vorm te geven als op de foto’s. Bloemen zijn echter een natuurproduct, waardoor er in werkelijkheid kleine verschillen kunnen ontstaan. Vrees niet: geen enkel boeket zal onderdoen aan de foto’s op de website, beloofd!